dimecres, 24 de setembre del 2014

El bou de la Vega.


L'altre dia vaig sentir parlar d'una notícia que em va fer pensar molt en la societat d'avui en dia: El bou de la Vega.

Vull que tingueu en compte que aquesta publicació no té l'objectiu d'insultar a ningú pel que pensa, sols de donar la meua opinió respecte a aquest tema. Jo em considere totalment antitaurina, ja que no m'agrada gens que maltracten a animals que no tenen la culpa de res, simplement per ser una "tradició històrica". Quan als taurins els parlem dels bous, les corregudes, i tot el relacionat amb aqueix tema, és algo bo per a ells, és una cosa que a ells els agrada, però si per exemple, els parlem d'un matador, és una aberració, i la meua pregunta és, quina és la diferència? perquè jo i molta gent més, no veiem cap.

Doncs, per a qui no ho sàpiga, és un esdeveniment taurí d'origen medieval, únicament celebrat a la localitat de Tordesillas. El torneig consisteix en la lluita, caça o persecució d'un bou per centenars de llancers, en la qual alguns d'aquests últims intentaran llancear al bou fins a la mort, després que aquest haja estat deixat anar pels carrers del poble i conduït pels corredors i aficionats fins camp obert.

Com haveu vist, he assenyalat algunes paraules, quina és la vostra opinió sobre eixes paraules?
Medieval: per què hem avançat en quasi tot, menys en això? Si ara estem en el segle XXI, per què seguim practicant tradicions de fa cinc segles?



Vaig llegir en diversos periòdics que en la manifestació ante aquest aconteciment, va ser ferida una activista a causa d'una predada al cap dels taurins, els animalistes van atacar als taurins? no, aleshores, per què ells si que van arribar a l'atac físic?


Vosaltres que opineu?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada